ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

نشست هیئت امناء ستاد دیه استان با حضور مدیرعامل ستاد دیه کشور برگزار شد

با حضور مدیرعامل ستاد دیه کشور و نائب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور و هیئت همراه در مشهد، نشست هیئت امناء ستاد دیه خراسان رضوی در دفتر مدیر زندان مرکزی مشهد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان، در ابتدای این نشست مدیرکل زندان‌های استان ضمن خیرمقدم به مدیرعامل ستاد دیه کشور و هیئت همراه بابت حضور در مشهد مقدس، درخصوص آزادسازی زندانیان مهریه استان نکاتی را ارائه کرد.

آزادی 4988 نفر از زندانیان استان با عفو مقام معظم رهبری
جمشیدی با اشاره به عفو اخیر مقام معظم رهبری گفت: با اجرای فرمان عفو مقام معظم رهبری 4988 نفر از زندان‌های استان آزاد شدند و 3299 نفر مشمول تقلیل حبس یا بخشش جریمه شدند. وی افزود: در اجرای ماده 17 دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری با دستور رئیس کل دادگستری استان، 1100 نفر از زندانیان باقیمانده حبس کمتر از 4 ماه با اعطای مرخصی پایان حبس، از زندان آزاد شدند.
نائب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان با اشاره به وجود 780 زندانی جرائم غیرعمد در استان گفت: مصمم هستیم با کمک ستاد دیه و نهادهای مسئول به آزادی این دسته از زندانیان تسریع ببخشیم. جمشیدی در پایان اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا ساختمان درخوری برای ستاد دیه استان تدارک ببینیم.

اجرای طرح «از بهار انقلاب تا بهار طبیعت» و تسهیل در جذب کمک‌های خیرین
در ادامه نشست، مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه استان ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان ستاد دیه کشور، به ارائه آمار آزادی‌های سال 97 پرداخت. غفاریان طوسی گفت: 377 نفر از مددجویان استان خراسان رضوی با کمک مستقیم ستاد، 557 نفر از طریق پذیرش اعسار، 83 نفر از طریق کمک‌های برنامه ماه عسل و 85 نفر نیز از طریق خدمات مشاوره‌ای از بند زندان رهایی یافتند. وی با اشاره به اجرای طرح تسریع در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با عنوان «از بهار انقلاب تا بهار طبیعت» افزود: کارکنان ستاد دیه در اسفندماه و روزهای پایانی سال 97 تلاش مضاعفی می‌کنند تا تعداد بیش‌تری از زندانیان جرائم غیرعمد از بند آزاد شوند و به کانون خانواده‌هایشان بازگردند.
جواد غفاریان طوسی اضافه کرد: در زمینه جذب کمک‌های خیرین نیز اقدامات تحولی در سال 97 صورت گرفته و در همین زمینه وظیفه ارتباط و تسهیل در جذب کمک‌های خیرین ارجمند به روابط عمومی ستاد دیه سپرده شده است.

ستاد دیه خراسان رضوی بعد از تهران بار سنگینی را به دوش دارد
مدیرعامل ستاد دیه کشور در این نشست گفت: از ابتدای تشکیل ستاد دیه کشور با همت دست‌اندرکاران این ستاد، تا کنون بیش از 120 هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از بند آزاد شده‌اند که فعالیت شایسته همکاران ستاد دیه کشور، تقدیر آیت‌الله آملی لاریجانی به همراه داشت. اسدالله جولایی با اشاره به این‌که بعد از تهران، ستاد دیه خراسان رضوی بار سنگینی را بر دوش دارد افزود: الحمدلله فعالیت‌های ستاد دیه خراسان رضوی به خوبی پیش می‌رود. وی افزود: یادمان نرود که برای انجام کار خیر در ستاد دیه، پیرو دستورات خداوند متعال و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) باشیم تا کارمان برکت داشته باشد و آن پاسخ و وعده‌ای که خداوند متعال در آیه 112 سوره مبارکه بقره* فرمودند، محقق شود.

در حل مشکلات سازمانی دنبال بهترین راه‌حل باشیم
در ادامه نائب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور در این نشست گفت: با توجه به گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، اکنون پیشرفت کشور در گرو تصمیم‌گیری بهینه و اجرای تصمیمات با پختگی و تدبیر است که در این راستا باید از ظرفیت‌های مغفول‌مانده و کشف‌نشده بهره برد. علی‌اکبر یساقی با اشاره به این‌که راه‌حل بسیاری از مشکلات در گرو تفکر است، افزود: گاهی راه‌حل‌ها خود بر مشکلات می‌افزایند و همیشه این‌گونه نیست که حسن‌نیت و راه‌حل دادن کافی باشد، بلکه بسیاری از موضوعات نیاز به حلاجی مداوم دارد.
وی با تاکید بر مفهوم بهره‌وری اضافه کرد: بهره‌وری بدین معناست که از امکانات موجود حداکثر بهره را ببریم و کشورهای توسعه یافته به دلیل بهره‌گیری از فکر بهتر، در یافتن راه‌حل مشکلات موفق‌تر بودند. یساقی گفت: در حل مشکلات سازمانی، می‌توان ده‌ها راه‌حل ارائه داد، اما ما نباید به سراغ ساده‌ترین راه‌حل برویم، بلکه باید بهترین راه‌حل را انتخاب کنیم.
نائب‌رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور با توصیف تعبیری از حضرت علی (ع) که می‌فرمایند: «کاری که انجام می‌دهید همچون خاشاک سیل‌آورده نباشد» گفت: می‌بینید فردی انبوهی از خاشاک را روی هم تلنبار می‌کند و بعد با خود می‌گوید من خیلی کار کردم! خب این کار کردن نیست.
در این نشست رئیس زندان مشهد و مسئولین و اعضاء هیئت امناء نمایندگی ستاد دیه استان هر یک به بیان نقطه‌نظرات و پیشنهادهای خود و معاونین ستاد دیه کشور به پاسخگویی و اعلام نظرات و راهکارها پرداختند.


*سوره بقره، آیه 112:
«بَلى‌ مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ‌»
ترجمه: آرى، کسى که با اخلاص به خدا روى آورد و نیکوکار باشد، پس پاداش او نزد پروردگار اوست، نه ترسى بر آن‌هاست و نه غمگین خواهند شد.

انتخاب رنگ