ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

به مناسبت فرارسیدن میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار شد: اجرای طرح «به رسمِ ابرار» ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

طرح مشترک اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و ستاد دیه خراسان رضوی با عنوان «به رسم ابرار» به منظور کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در ایام هفته وحدت به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه خراسان رضوی، در طرح «به رسم ابرار» که از شب میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) در 58 بقعه متبرکه شهرستان‌های استان آغاز شد، جشن‌های گلریزان و جلسات با خیرین و واقفین به منظور جذب کمک‌های نقدی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان برگزار گردید.

در نشست خبری طرح «به رسم ابرار» که به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شد، جزئیات این طرح توسط مدیرکل و معاون تبلیغات اداره اوقاف استان برای اصحاب رسانه و مطبوعات خراسان رضوی تشریح گردید. در این نشست مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: هم‌اکنون 526 زندانی جرائم غیرعمد چشم‌انتظار کمک‌های خیرین هستند. جواد غفاریان طوسی افزود: با وجود این‌که استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد زندانی در رتبه دوم کشور قرار دارد، اما با توجه به کمک‌های خیرین عزیز و همکاری دادگستری کل استان، اداره کل زندان‌های استان و همکاران‌مان در ستاد دیه، استان خراسان رضوی رتبه ششم را در زمینه تعداد زندانیان جرائم غیرعمد به خود اختصاص داده است.

در این نشست هم‌چنین مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: یکی از بخش‌های مهم جامعه ما افرادی هستند که بنا به دلایلی به جرم غیرعمد باید مدتی را در زندان‌ها سپری کنند و از طرفی بعضی از خیرین هستند که با مبالغ نقدی و برخی با آبرو و اعتبار و قلم خود در زمینه آزادسازی این زندانیان (جرائم غیرعمد) کمک کرده و هم‌اکنون نیز آماده همکاری و کمک کردن هستند.

حجت‌الاسلام احمدزاده خاطرنشان کرد: به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسم گلریزان «به رسم ابرار» که رسم اهل‌بیت (ع) هست در 58 بقعه متبرکه در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌گردد که با وجوه جمع‌آوری شده نسبت به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در اولویت استان اقدام خواهد شد.


انتخاب رنگ