ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

چهارمین نشست کارگروه رسانه ستاد دیه استان برگزار شد

چهارمین نشست کارگروه رسانه ستاد دیه خراسان رضوی چهارشنبه 1 مردادماه با حضور جمعی از فعالان رسانه‌های استان برگزار شد. به گزارش ستاد دیه استان، در این نشست درخصوص نحوه فرهنگ‌سازی پیشگیری از وقوع جرائم غیرعمد بحث و تبادل‌نظر شد.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این نشست گفت: اهداف عینی ستاد دیه خراسان‌رضوی در موضوع بهره‌گیری از رسانه در پنج عنوان «فرهنگ‌سازی»، «اعتمادسازی»، «جمع‌آوری کمک‌های مردمی»، «آزادسازی» و «مستندسازی» خلاصه می‌شود. جواد غفاریان طوسی افزود:  خوراک ستاد دیه برای رسانه‌ها در زمینه‌های تبیین موارد بروز جرائم غیرعمد و فرهنگ‌سازی پیشگیری از وقوع این جرائم، افزون‌کردن اعتماد مردم به ستاد دیه و تبیین امر آزادسازی زندانیان -به عنوان عملی نیک که در قرآن نیز بدان توصیه شده است_ و تبلیغ عمل خیر بخشش و گذشت‌ شاکیان و اولیاء دم، است که در تعامل دوسویه ستاد دیه و رسانه‌ها محقق می‌گردد.
در ادامه نشست، هر یک از حاضران به ارائه مباحث خود در زمینه فرهنگ‌سازی کمک به زندانیان غیرعمد  پرداختند. در پایان بنا شد در نشست آتی به صورت مصداقی بخشی از محتوای پرونده‌های مددجویان جرائم غیرعمد با رعایت حفظ حریم خصوصی آنان در اختیار فعالان رسانه‌ای و مستندسازان برای تولید محتوا قرار گیرد.

انتخاب رنگ