ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

همزمان با عید غدیر؛ زمینه آزادی 53 زندانی در خراسان رضوی فراهم شد

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی گفت: در اجرای طرح ویژه آزادی زندانیان به مناسبت عید غدیر، زمینه آزادی 53 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان با کمک خیران فراهم شد.
جواد غفاریان طوسی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع بدهکاری این تعداد از مجرمان جرائم غیر عمد در استان ۷۱ میلیارد ریال بود که ۴۰ میلیارد آن با گذشت شاکیان بخشیده شد و ۱۵ میلیارد ریال نیز مشمول پذیرش اعسار زندانی گردید.
وی ادامه داد: بخشی از مطالبات بدهکاران توسط خود محکومان پرداخت شد و مبلغ ۱۴ میلیارد ریال نیز با کمک خیران استان، کمک‌های ستاد دیه و کمک بنیاد مستضعفان پرداخت گردید.
مدیر ستاد دیه خراسان رضوی گفت: این تعداد محکوم جرائم غیرعمد پس از طی مراحل اداری در واحد اجرای احکام طی روزهای آینده از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.
وی افزود: کمک بنیاد مستضعفان نیز در چارچوب تفاهمنامه این بنیاد با سازمان زندان‌ها و در قالب طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به مناسبت عید غدیر انجام شده است.
غفاریان طوسی ادامه داد: به طور متوسط برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در این استان که دیون سنگین مالی ندارند جمع‌آوری ۲۰۰ میلیون ریال کمک از سوی خیران زمینه آزادی هر زندانی را فراهم می‌کند.
وی گفت: در حال حاضر شمار زندانیان جرائم غیرعمد استان که مشمول دریافت کمک برای رهایی از زندان هستند حدود ۶۰۰ نفر است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: جشن‌های گلریزان امسال در مناسبت‌های مختلف همچون ماه مبارک رمضان و دهه کرامت به شکلی متفاوت در بستر فضای مجازی برگزار شد و این زیرساخت‌ها هم‌چنان برای دریافت کمک‌های مردم فراهم و برقرار است.
وی ادامه داد: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به ستاد دیه یا واحدهای مرتبط یا درگاه اینترنتی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند خراسان رضوی به آدرسhttp://www.khorasanipro.ir برای مشارکت در آزادی زندانیان کمک کنند. غفاریان طوسی گفت: امکان پرداخت آنلاین وجوه برای آزادی زندانیان نیازمند از طریق درگاه اینترنتی این ستاد نیز به نشانی www.khorasanipro.ir فراهم است.
وی افزود: شهروندان نیکوکار می‌توانند از طریق حساب سیبای بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۹۴۶۹۴۸۰۰۷، کارت بانک ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۹۳۲۹، کارت بانک صادرات به شماره ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۴۱۹۸۸ و حساب سپهر بانک صادرات به شماره ۰۱۰۸۰۱۱۵۵۰۰۰۱ کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت کنند.

انتخاب رنگ