ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

نشست هیئت امناء ستاد دیه استان برگزار شد

هفتادویکمین نشست هیئت امناء ستاد دیه خراسان‌رضوی سه‌شنبه 28 مردادماه به میزبانی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد. به گزارش ستاد دیه خراسان‌رضوی، رئیس کل دادگستری استان در این نشست گفت: خدمات حقوقی و مشاوره‌ای به مددجویان در کنار ارائه تسهیلات، بایستی در دستور کار ستاد دیه قرار گیرد. غلامعلی صادقی با اشاره به این‌که تلاش برای مصالحه و سازش از دیگر خدمات بدون پرداخت پول ستاد دیه است، توصیه کرد از ظرفیت‌های خیرین و نیز مؤسسات میانجی‌گری و شورای حل اختلاف در این زمینه به نحو مقتضی استفاده شود.
رئیس هیئت امناء ستاد دیه خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که ستاد دیه مجاز به ورود به پرونده زندانیان عمد نیست، پیشنهاد می‌گردد با مشارکت خیرین، کارگروهی برای حل‌وفصل و کمک به زندانیان عمد جرائم قابل گذشت که برای مبالغ اندک در زندان مانده‌اند تشکیل شود.
رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام‌شده توسط دست‌اندرکاران ستاد دیه گفت: مجموعه دادگستری کل آماده هرگونه حمایت و پشتیبانی از ستاد دیه است.
پیش از سخنان رئیس‌کل دادگستری استان، مدیرکل زندان‌های استان نیز به تشریح موضوعاتی در خصوص مشکلات نگه‌داری زندانیان در زندان‌ها پرداخت. سعید جان‌فدا گفت: نگه‌داری زندانی در زندان هزینه‌های فراوان مستقیم و غیرمستقیمی را بر بیت‌المال تحمیل می‌کند. وی افزود: بایستی زندانی غیرعمد در بدو ورود شناسایی و به ستاد دیه معرفی شود تا در صرف زمان صرفه‌جویی و در آزادی مددجو تسریع گردد. مدیرکل زندان‌های استان ابراز امیدواری کرد با پیش‌بینی سازوکار مناسب، مقدمات شناسایی و معرفی الکترونیکی مددجویان غیرعمد با هدف تسریع در روند فرآیند آزادی فراهم گردد.
در ابتدای این نشست، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه از ابتدای سال تاکنون پرداخت. جواد غفاریان طوسی با اشاره به این‌که تعداد مددجویان جرائم غیرعمد استان حدود 650 نفر است، گفت: هرچند بودن یک زندانی غیرعمد در زندان نیز مناسب نیست، اما خوشبختانه استان خراسان‌رضوی به لحاظ آمار زندانیان غیرعمد به نسبت جمعیت کل زندانیان استان در وضع مطلوبی قرار دارد.
وی افزود: ان‌شاءالله با تلاش‌های ستاد دیه و پشتیبانی دادگستری کل و اداره‌کل زندان‌های استان روند کاهش تعداد زندانیان غیرعمد استان ادامه می‌یابد.

انتخاب رنگ