ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

نشست کارگروه حقوق‌دانان ستاد دیه استان با موضوع میانجی‌گری برگزار شد

نشست کارگروه حقوق‌دانان ستاد دیه استان در موضوع میانجی‌گری برگزار شد. به گزارش ستاد دیه خراسان‌رضوی، در این جلسه مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن تقدیر و تشکر از استقبال حقوق‌دانان حاضر در جلسه به ویژه حضور دکتر بخشی محبی مستشار دادگاه تجدید نظر استان با تشریح اهداف این نشست اعلام نمود: پیرو تاکیدات رئیس کل دادگستری استان در مورد توسعه امر میانجی‌گری و اصلاح ذات‌البین در آن دسته از دعاوی خصوصی که با جلب رضایت شاکی، پرونده مختومه می‌گردد ستاد دیه استان به فراخوان همکاری گروه‌های جهادی، حقوقدانان، خیرین،‌ مؤسسات حقوقی، داوری، میانجی‌گری و وکلای داوطلب اقدام نمود.
جواد غفاریان طوسی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد یکسال اخیر ستاد دیه در زمینه صلح و سازش و میانجی‌گری گفت: اقداماتی که در این حوزه تاکنون صورت گرفه، جزو دستاوردهای ستاد دیه است.
در ادامه این نشست، دکتر بخشی محبی در مورد مساله میانجی‌گری به استناد ماده ۸۴ قانون آیین دادرسی کیفری و آیین‌نامه اجرایی آن اظهار داشت:‌ همکاری ستاد دیه با حقوق‌دانان و خیرین داوطلب در امر میانجی‌گری، باعث کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری و در نتیجه کاهش آمار ورود به زندان می‌گردد. مستشار دادگاه تجدید نظر استان افزود: میانجی‌گر در واقع یک تسهیل‌گر است و اگر این امر را به خوبی انجام دهد و بزه‌کار با جبران خسارات معنوی و مادی رضایت شاکی را جلب نماید یا با هدایت درست و به‌هنگام بزه‌کار توسط میانجی‌گر، شرایط تخفیف مجازات را فراهم آورد، مجموعه این اقدامات نهایتاً به پیشگیری از ورود فرد به زندان یا آزادی وی از زندان منجر خواهد شد.
در ادامه هر یک از حاضرین در نشست پیشنهادها و مطالب خود را درباره نحوه همکاری با ستاد دیه و سایر مسائل مرتبط اعلام نمودند. جلسه با صلواتی بر محمد وآل محمد خاتمه یافت و مقرر گردید ماهانه یک جلسه هم‌اندیشی برای گزارش اقدامات انجام‌شده و توسعه و استمرار کار برگزار گردد.

انتخاب رنگ