ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی

خبر

آزادی 428 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان

جواد غفاریان قدیرزاده طوسی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ۶۱۷ مددجو در زندان‌های استان به سر می‌برند که از این تعداد ۵۹۲ نفر مرد و ۲۵ نفر زن هستند، اظهار کرد: خوشبختانه تعداد زنان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان بسیار کم است و البته این تعدادی هم که در زندان هستند مبالغ بدهی آنان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۲۲ مددجوی زن با مساعدت ستاد دیه و کمک‌های خیرین ارجمند از زندان آزاد شده‌اند. قدیرزاده طوسی در پاسخ به این سوال که از ابتدای سال تا کنون چند نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه به زندان محکوم شدند؟، گفت: ۵۲ نفر بابت اقساط معوقه مهریه از ابتدای سال تاکنون در زندان هستند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال ۴۲۸ مددجوی جرائم غیرعمد نیازمند از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، اضافه کرد: مبلغ کل بدهی این مددجویان حدود ۱۱۳ میلیارد تومان بوده است که بیش از ۴۴ میلیارد تومان از مبلغ فوق با تلاش کارکنان و فعالان افتخاری ستاد دیه و اعضاء شعب صلح‌وسازش «سفیران ضامن آهو» و مددکاران زندان‌های استان از شکات پرونده‌ها تخفیف گرفته شده است.
وی تصریح کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان نیز با مشارکت بانک‌های همکار به مددجویان، تسهیلات بانکی ارائه شده و حدود ۱۶ میلیارد تومان هم کمک بلاعوض به مددجویان مزبور اختصاص یافته، همچنین مابقی مبالغ نیز با آورده خانواده‌های مددجویان و پذیرش اعسار راه‌گشایی شده است.
قدیرزاده طوسی با اشاره به دستگاه‌هایی که برای آزادسازی زندانیان در استان پیشرو بوده‌اند، گفت: شهرداری و شوراهای اجتماعی محلات مشهد در ماه مبارک رمضان امسال با اجرای پویش «مشهد مهربان» بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم خوب مشهد را در آزادسازی زندانیان نیازمند مشارکت دادند. علاوه بر این اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد نیز با برگزاری گلریزان در ماه مبارک رمضان و تداوم کمک‌هایشان در دیگر ایام سال، نسبت به سال‌های گذشته بسیار فعالانه در حوزه این مسئولیت اجتماعی با ستاد دیه همکاری داشته است.
مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که میزان گلریزان‌ها در سطح استان با توجه به شرایط اقتصادی اخیر کاهش داشته یا خیر؟، بیان کرد: خوشبختانه میزان کمک‌های مردم هیچ‌گاه کاهشی نبوده و با وجود وقوع شرایط نامناسب اقتصادی یا وضعیت خاص فراگیری ویروس کرونا، مردم باز هم پای کار بوده‌اند و میزان کمک‌ها همواره افزایشی بوده است.
وی تصریح کرد: البته در چند ماه اخیر، به دلیل اختلالات اینترنت که به نوعی امکان فعالیت‌های تبلیغی را از ما گرفته است، با کاهش مقطعی مشارکت‌های مردمی مواجه هستیم که امیدواریم ان‌شاءالله با بهبود وضعیت جاری کشور و رفع این محدودیت‌ها، شاهد افزایش کمک‌های خیرخواهانه مردم گران‌قدر در جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند باشیم.

انتخاب رنگ